En fullspäckad vecka med massor av nya funderingar.

Paulina

Hej bloggen.

Så I måndags blev jag väckt av mitt element för att det lät som en rymdskepp. Trodde seriöst att utomjordingarna hade kommit för att ta mä mig till deras planet. läskigt…
Sen på kvällen drog jag å några brudar från klassen och dansade! Det va en Workshop i Afrofusion ( modern dans med afrikanska rötter) STÖRT kul! Verkligen! Blev typ helt lycklig i själen.
Veckan fortsatte med att vi i Onsdags åkte iväg på en liten klass- tripp till Stockholm och hälsade på balettakademien. Jag va och kollade på en balettklass och belv sjukt inspirerad! Läraren vakungligt bra. Sen träffade jag några hjärtegull och fikade.
På kvällen besökte vi Operan och såg Julia och Romeo av Mats Ek!
FY SATAN VA BRA DEN VA!!! Herrguuud!!
Blev ännu mer motiverad och taggad på att dansa och utveckla mig inom modern dans och komposition! 

Jag har aldrig känt mig såhär lycklig. Jag vet exakt vart jag ska nu och det känns jävligt skönt jämfört med förra året då jag rrade omkring som ett höstlöv i en virvelvind. När man vet vart man ska är det så mycket enklare att hitta ett fokus i sig själv och vem man är. Nu vet jag verkligen. Jag har likom släppt det där med att försöka va cool och bry mig om vad andra tycker… Typ släppt mitt ego. Nu kan jag bara vara och va nöjd med det.

Dessutom har jag utvecklat en förmåga att motivera och utmana mig själv och hittat massor av nya saker som jag inte visste fanns där. Har byggt upp ett sjukt stabilt psyke. Nu håller jag på att jobba med mitt mod, att våga saker. 

Fysiskt har jag en lååång kvar att gå för att kunna jobba med dansen så som jag vill men det går absolut åt rätt håll. Har fan börjat bli en liten biff!

Leave a Reply

