Året 2013

Paulina

Mitt 2013 har gått snabbt och varit lite konstigt.
Vart ska jag börja?

Ja, jag har lärt känna mig själv till 100% och typ tagit tid till att förstå hur jag fungerar fast jag tyckt det vart jobbigt ibland. Istället för att försöka ändra på min hjärna och försökt tänka mindre och inte bry mig så mycket ( som alla säger jämt) har jag förstått att den är som den är och att jag tänker mycket för att det är en del av min personlighet. Jag föddes så.

Jag började ju 2013 med att jobba på ett ställe där jag inte trivdes alls och i februari sa jag upp mig vilket va en av de mest ångestfyllda sakerna jag gjort i hela mitt liv. Läste en kurs på Universitetet vilket absolut inte var min grej. Gick igenom en existentiell livskris och trodde att alla hatade mig och att jag inte dög till någonting. Firade min födelsedag i två dagar med Valborgsfirande tätt inpå! Hade en sjukt skojsig Valborg faktiskt! Spenderade mina sista pengar på festivalbiljetter men den gick i konkurs och pengarna fick jag inte tillbaka :/ Skulle på en annan festival som gick i konkurs den också. Sökte till en danslinje i Örebro och höll typ på att inte gå på intagningsprovet för att jag höll på att skita på mig av all nervositet. Hade lixom inte dansat på över ett år pga att jag inte vågade gå på dansklasser eftersom det fanns en risk att det skulle finnas människor där. Väldigt STOLT att jag åkte dit i alla fall.
Kom inte in. Blev reserv.

I maj tog universitetskursen slut och jag som den fantastiska knäppgöken jag är beslutde mig för att inte gå på slut-tentorna! Jag va utanför dörren i en kvart men kunde lixom inte öppna den. Va för skraj för att gå in. Jag har utvecklat en fobi för å komma försent efter alla de år av försening jag upplevt under min uppväxt ehe…. ^^
Efter det var jag superfattig för då fick jag inget studiebidrag. Började få panik när jag insåg att sommarn var på väg och inte visste vad som skulle hända efter det och att mina pengar började ta slut. Var superfattig.

Fick ett sommarjobb. Jobbade och hade fett med cash! I slutet av sommarn typ augusti så åkte vi (mamma å syrran) på en grym semester och hade de jävligt gött. Jag blev kär i havet och åt flera kg med färsk Papaya. Jag fick ett riktigt trevligt mail där de stod att jag trots allt kommit in på danslinjen! Jag flyttade till Örebro/Kävesta och var as nervös i typ 2 månader. Tog den här dansutbildningen super seriöst! Insåg att det är dans jag måste hålla på mä för att det gör mig genuint jättelycklig. 

Altså nu har jag ju hoppat över massa grejer men jag känner att det som hänt ändå inte är det som är viktigast. Det som kommer hända hädan efter är ju det som vi skall fokusera på. 

Sammanfattningsvist kan man ju säga att 2013 har varit ett år av Insikt, Förståelse, Uppbyggnad, Panik och Tacksamhet. 
Ett bra år. Ett dåligt år. Ett helt fantastiskt år. Som en bergochdalbana helt enkelt. LÄRORIKT!

Leave a Reply

