Kontakt improvisation

Paulina

Idag hade vi först en modern klass med Toby så vi gjorde massor med golv- övningar och det va as fett! Jag älskar hans klasser för han e så bra! Sen hade vi en gästlärare här och vi fick turen att ha honom i kontakt improvisation en hel eftermiddag, Måns heter han.  
Det var otroligt givande! JätteKUL!! 😀

Jag va as nervös inför detta eftersom kontakt delen i kontakt improviasation är jätteläskigt. Eller nu ljög jag, det är inte jätteläskigt egentligen, jag har bara fått för mig att det är så. Egentligen är det typ det roligaste som finns. 

Han pratade mycket om hur viktigt det är att man helatiden är medveten om vad man gör och vart man är i förhållande till varandra. Det jag märkte under hela klassen var typ hur lätt jag hamnade i en bubbla och att jag var så mycket i mig själv hela tiden men det var kul att försöka utmana min hjärna lite och se ifall jag kunde hitta olika vägar till att komma ur det. Koncentrerade mig verkligen mycket mer idag än vad jag har gjort någonsinn. Sen märkte jag också hur fantastiska saker kunde uppstå då jag lyckades släppa in omgivningen lite mer.

Sen märkte jag att jag har lite kontrollbehov… ganska mycket till och med. Det där med kontroll förresten, den släpper man ju aldrig helt, eller kan man det? Ja, jag vet inte men man behöver kanske inte ha full kontroll över allting hela tiden. De är bra att ha lite kontroll men då ska man ha valt det sälv och inte låta kontrollbehovet styra över en.
Det som skrämmer mig mest med att dansa med andra människor är att jag inte får va i min bubbla då, där jag trivs så bra. Jag måste lixom släppa in dom, lita på dom och låta dom lita på mig. Grejen med att dom ska lita på mig, jag liter ju inte på mig själv, jag tror lixom att jag hela tiden kommer göra något dumt. Men när man kommer över hela den grejen så är det jättekul. 
Jag måste göra mer sånt här helt enkelt. 

Det bästa av allt idag var typ att vi va på golvet ganska mycket. Jag älskar golv, de e typ min favorit grej i modern dans.
SAMMANFATTNINGSVIST så var idag en as bra dag! Hade verkligen kul och svettades mycket. Nu känns det verkligen i kroppen och hjärnan att vårterminen har dragit igång! 

TAGGAD, Paulina

Leave a Reply

