Ibland överraskar jag mig själv.

Paulina

Ibland överraskar jag mig själv.

Brukar ni också göra det?

Typ med musik eller kläder och sånt?
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna lyssna på nått annat än Hardcore och Alternativ musik när jag var 18. Nu lyssnar jag typ på K-pop. ASSÅ DET ÄR SÅ LÅNGT IFRÅN BMTH MAN KAN KOMMA!
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ha på mig vita kläder frivilligt när jag var 19.
NU HAR JAG KÖPT ETT PAR VITA BYXOR OCH EN VIT TRÖJA och funderar skarp på att köpa mig en vit skin jacka till våren!

Ja Ibland överraskar jag mig själv och oftast leder det till något positivt. Nu har jag mer färger att välja på när jag shoppar tex, och jag har mycket bredare musik smak. JÄTTE BRA!

Men just det här med K-pop har jag funderat på länge… varför jag tycker om det altså. Jag har lixom en super abstrakt konstnärlig sida. Tycker om Klassik Musik, Att gå på Konst muséum och Baletter. Jag älskar konst film, Modern dans/Fidans och dikter. Sen har jag en mer kommersiell sida.  Älskar att dansa Hiphop och lyssna på popmusik. Tycker om filmer som Step up och The Avengers.

Just K-pop är dock väldigt annorlunda från vad jag normalt brukar lyssna på eftersom jag aldrig lyssnat på musik som inte är på svenska, Tyska eller Engelska förr. Jag tror att jag gillar det för att det är så dansvänligt och alla K-pop artister vågar ta lite risker och experimentera med kläder å smink. Men framförallt så är det KUL! Roligt. DET ÄR FULLKOMMLIGT OMÖJLIGT ATT INTE DANSA NÄR MAN LYSSNAR PÅ K-POP. Sen så tror jag också att det är språket. De är så snyggt. Koreanska altså.

Jag lyssnar mest på BIGBANG, SHINee, G- dragon och EXO men även BLOCK B, TVXQ! och 2Ne1 mfl. Det alla dessa band har gemensamt är att dom verkligen satsar och allt dom gör typ är näst inteill perfekt. Dom har lixom tänkt på allt, det är inte bara en låt utan det är ett helt koncept. Dom fokuserar väldigt mycket på koreografin och kläderna och musiken så allt blir till ett perfekt framträdande. Det handlar mer om att vara en ’’preformer’’ och inte bara en sångare tex. Inte för att jag har nått emot sångare, det är ju fantastiskt när folk bara står å sjunger helt casual också! 😀

Dom jobbar hårt också och förstår att ingenting bara händer utan att de måste få saker att hända och man ser och känner att dom verkligen tycker om det dom håller på med. Det gillar jag. Det var typ därför jag gillade Michael Jackson, Björk, Robyn och Spice Girls när jag var liten. Det är därför jag tycker om artister som Timbuktu, Ariana Grande, Ellie Goulding, Pierce the veil, Alt-J, Paramore, Vince Kidd och Max Schneider mfl. Folk som jobbar hårt och verkligen strävar högt och som tror på det dom gör. Sånt gillar jag.

Jag har nog alltid velat vara en sån ”preformer”. Men man måste ha så sjukt bra självförtroende då. Just nu har jag ju ett jävligt stabilt psyke … kanske är värt å sträva efter ändå. Våga drömma stort som jag alltid säger. Om jag skulle göra musik så skulle de vara musik som hade ett fett tungt beat, snygga melodier och fina texter. Soul, jazz, R&B, indie/alternativt med pop/urban rötter. Jävligt Groovy skulle de vara iaf.

Vi får väll se hur det blir. Allt jag vet är att jag vill stå på scenen. Jag vill ha roligt och jag vill dela med mig av det enda jag vet hur man gör. Det ända jag är bra på. Att vara kreativ och ha kul.

Låter ganska bra.

Leave a Reply

