Spridda tankar en lördag eftermiddag

Paulina

Mitt liv idag är helt annorlunda mot för hur mitt liv såg ut för ett år sedan. Man kan säga att jag har omprioriterat lite. Det handlar om att ta hand om min kropp och förstå mitt psyke så jag kan hantera migsjälv. Att ha så mycket energi som möjligt såjag kan utnyttja min kropps fulla potential. Altså är det hur logiskt som helst att jag absolut prioriterar en vadmassasge och ett nyttigt äpple framför ett glas vin och timmar framför tvn. Dock har jag stunder av svaghet, ibland äter jag godis, dricker vin och kollar på tv-serier. Är ju mänsklig trots allt. En sak som jag har lärt mig är att man måste ha en balans i livet. När jag hittar den balansen så faller allt runt om kring mig på plats. En sak som jag tänkt på är att allt är individuellt och att det som funkar för dig troligtvis inte kommer funka för mig. Vi behöver olika mycket och lite av allt. Att försöka följa någon slags guide (som någon annan hittat på) över hur du ska leva ditt liv är altså helt meningslöst. Tänker alldrig försöka passa in någonstans. it’s a waste of time.

Leave a Reply

