Hejdå Kävesta

Paulina

Har slutat på Kävesta danslinje och flyttat hem. Det känns så märkligt att jag inte vet riktigt vad jag ska säga. På senaste tiden har jag verkligen tappat förmågan att tänka ordentligt. Jag är glad, taggad och redo för nya äventyr, så det känns ju bra att min tid på Kävesta är över. MEN det känns jävligt sorgligt att jag har lämnat mina fantastiska lärare, den fina danssalen och alla fina människor som jag lärt känna under året. Fattar ni att jag har haft tillgång till en as fin danssal i ett helt år och nu är det inte ens säkert att jag kommer ha en sådan lyx någonsin igen. Dessutom har jag lärt mig så otroligt mycket det här året, om mig själv, andra människor, dans, världen och jag har lärt mig att navigera i livet. Nu hittar jag lite bättre och vet vilka stigar jag bör undvika och nu vet jag vad jag vill göra i framtiden.
Jag vill skapa, jag vill göra skillnad och framför allt så vill jag göra det jag älskar mer än något annat och jag vill göra det hela tiden. Jag vill dansa.

Att ha omringats med så taggade människor (som alla vill komma in på högre utbildningar och bli bättre), har varit en sjukt inspirerande tillvaro att leva i. Jag har aldrig lagt så mycket tid och energi på mig själv och dansen förut. Jag har aldrig ansträngt mig för att bli bättre förrän det här året och det känns så bra att jag kan kolla tillbaka och känna att jag gjort mitt bästa nästan varje dag. Jag har verkligen blivit min egen person nu och den är äkta och mänsklig och jag känner att jag kan stå för vem jag är. Nu är jag en sådan som kämpar och gör mitt bästa och jag är stolt över det. Jag har aldrig varit så glad och så ledsen på samma gång. SHIT vilket år.  Precis nu när jag börjar känna mig bekväm här på riktigt så tar det slut. Det är alltid så för mig. Alla timmar jag spenderat i danssalen, allt har tagit slut nu och jag vet som sagt inte riktigt vad jag ska säga. Tack tror jag blir bra.

Tack för allt!
Massa kärlek// POW!

Leave a Reply

