En text om en tanke

Paulina

En text om en tanke som jag tänkt hela förmiddagen.

Jag vill absolut inte att du ska slösa bort din tid på att göra det som förväntas av dig. Det kan vara så att man känner en viss press från samhället, familjen, sig själv eller från någon anan stans. Jag gjorde det, absolut och ibland helt omedvetet.

På tal om omedveten, det är steg ett i att bli din egen boss. Bli medveten om hur mycket du faktiskt påverkas av andra männiksor, platser och saker. Då vet du exakt när du blir hjärntvättad och när du tänker själv. När du vet det är det mycket enklare att stanna upp och bestämma om du vill följa en influerad tanke eller om du vill tänka om.

Det här gör jag med allt jag säger, allt jag tänker och gör. Jag bestämmer mig för om jag vill gå med eller mot det jag tänker och det känns så bra att äntligen ha den förmågan att kunna se igenom mig själv innan alla andra gör det.
Till exempel om jag är rädd för något så skulle jag ”in the past” instinktivt undvika det medan jag idag absolut måste ”face my fear” och göra det. Bara göra det lixom! JUST DO IT.

Ett nytt motto för mig är ”Om du inte gör det nu kan du aldrig göra det” vilket för mig betyder att ta tilfället i akt och säga JA. För troligtvis kommer aldrig den stunden komma igen. Nuet är ständigt påväg frammåt och för att inte fastna i det förflutna gäller det att va på och fånga dagen. ( *VARNING FÖR OST)

Jag hade precis en intressant liten insikt när jag chattademed en vän på facebook. Nu när jag är såhär hög på livet så måste jag låta mina vänner få smaka på de ljuva godsaker livet har att erbjuda. Vi har inte tid med att hela tiden oroa oss för frmatiden utan vi måste ta nuet i våra händer och forma det till något positivt och bra. Jag skiter i om det går emot allt vi lärt oss under våra unga år! Vem har sagt att dom har rätt!? Det är vi som är framtiden, det är vi som är nuet och det är vi som skapar vårt liv.

Jag tror att det jag försökt formulera är #YOLO.

Fuck, jag skrev verkligen just det. Pinsamt, men sant.

Leave a Reply

