Varför ska jag spara för?

Paulina

Här sitter jag och inser att jag snart är helt pank.
Jag lever ju verkligen ’’in the moment’’ och ibland så inser jag att jag inte har preparerat ordentligt inför framtiden. Till exempel när jag inte har sparat pengar, inte sökt sommarjobb, inte hittat någonstans att bo i höst, vet inte ens vart jag ska i höst. Det är väll inte så konstigt när jag knappt tänker på att imorgon finns!?

Egentligen stör det mig inte så mycket att jag inte har råd att göra någonting den här sommaren för då får jag utmana min kreativitet till att komma på gratis tidsfördriv som är skoj. Dessutom har jag sjukt mycket tid till att träna, skriva och sjunga. Dock känner jag att det är tråkigt att jag inte kommer kunna göra eller åka på massa roliga saker i sommar och att de flesta av mina vännerbor i fel stad, därför kan jag typ aldrig träffa dom om dom inte kommer till mig
(GÖR GÄRNA DET IBLAND).
Det är en bitterljuv situation jag befinner mig i just nu.
Å ena sidan så skiter jag fullständigt i att jag är fattig, å andra sidan får jag förslag på spontana resor och äventyr som jag vill följa med på men som jag tyvärr måste tacka nej till. Det är fan inte lätt.

Hittills har det då gått bra för mig. Men augusti gör mig nervös. Juli kommer nog gå bra. Fan det är lite spännande ändå, jag kanske ska se det som en utmaning. Hur ska jag leva helt gratis men ändå kunna göra massa skoj.

A det är jävligt tur att jag är inne i en så positiv bubbla just nu annars hade jag kanske blivit lite ledsen.

Leave a Reply

