Fredag Regn Skam

Paulina

DSC_0053 DSC_0050
Även om det regnar och allt känns grått så betyder inte det att man måste låta det dra ner en. Jag är extremt väder-påverkad men jag är också extremt bra på att tvinga mig själv. Idag ville jag helst av allt ta ett varmtbad och glida omkring i mjukisar hela dagen, kankse läsa en bok eller gloo på nån serie. Med andra ord så känner jag mig sjukt trött idag och pallade absolut inte fixa håret. (därav mössan) MEN jag tog mig ut med mamma och vi köpte en diskmaskin. Sen lagade jag middag till oss och städade upp i köket. Om jag inte gör minst en vettig grej på en dag så får jag typ dåligt samvete. Känns som jag slösat på syre.

Nu känns det as bra att dra på mig en gosig tröja och njuta av jordgubbar och en kopp te framför ett avsnitt av Sherlock. Helt utan skam. Konstigt det där med samvetet… Vad är det ens? Kan få dåligt samvete och sämmas för de mest bisarra sakerna. Det är väll mänskligt antar jag.

Leave a Reply

