regnigt och nice den 7:e oktober

Dance

Började dagen med en 45 min cykeltur i höstigt duggregn. Älskade det! Jag trivs i sånt väder och sen så va de skönt att få cykla omkring. Blev dock jätte lökig sen när jag kom in till danssalen haha. Svettas alltid.
Vi hade en mysig pratstund och det finns en kille i klassen som är så sjukt bra på att prata. Blir alltid så inspirerad av det han säger.
Sen hade vi kiyonetics (det e typ balett liknande övningar på golvet) och sen hade vi balett med Sighilt. Hon är så härlig och så hade vi en pianist som heter Jesper som är jätteduktig.
Sen hade vi lite impro.
Improvisation är bäst. Idag improviserade vi helt ohämmat  i slutet av skoldagen och det var så jävla kul. Hittade något nytt, typ något annat hos mig själv och jag har nog kommit närmare min personliga dansstil. Kände att jag lixom kunde lita på mig själv mer än vanligt. Det var fantastiskt kul att få se folk i klassen röra sig också och att det kom så naturligt. Det va lixom inte ens lite stelt utan det va bara nice.

Nu på kvällen har vi varit ock kollat på dans. Dancing Partners med koreografi: av : Rachel Erdos och Nadar Rosano. Det var nice. Har inte riktigt tänkt klart om vad jag tycker men de va väldigt intressant och bra. Är alltid kul att kolla på dans tycker jag. Det fanns delar  i dessa stycken som var helt underbara och sen fanns de andra delar som jag hade svårt att ta in. Men de var väldigt duktiga dansare som var med.

Jag är väldigt säker på att jag vill bli både dansare och koreograf i framtiden. Koreografi är spännande och det är verkligen någonting som jag kan nörda sönder mig i. Har så mycket ideer och saker jag vill testa. Inspirationen är påfylld till max nu och jag tror det här är en bra tid för att exprimentera med ideer till mitt auditon solo. Har ju lite (mycket) ångest inför det, men jag ska försöka ta mig an detta nu, från ett annat perpektiv, en ny infallsvinkel.

Leave a Reply

