Gröna äpplen och improvisation

Paulina

Ni vet den där föreställningen som vi såg i tisdags, Dancing partners. Har jag berättat att vi fick ha en helt otroligt rolig workshop med dom dansarna i onsdags?

Vi tog oss till en lokal i spöregn och fick sen tillbringa 4 timmar med dom dansarna. Det var jättekul att få testa på lite av materialet som vi hade fått se på scenen kvällen innan och få en liten inblick ni hur dom ser på dans. Vidansade med gröna äpplen och tog oss an olika improvisations övningar. Det va en grej när man skulle blunda och gå baklänges och sen typ möta nån rygg mot rygg och ta sig ner till golvet. Läskigt men helt fantastiskt.

Jag lärde mig så mycket om mig själv på den eftermiddagen och gick därifrån med ett stort leende. Det är så skönt att man kan träffa människor som man inte känner och dansa tillsammans utan att ifrågasätta situationen. Alla var verkligen där för att lära sig och ha kul. Stämningen var så öppen och jag kände verkligen hur vi alla bidrog till den öppna stämningen. Sjukt kul och svettigt.

Leave a Reply

