vill bara inte bo här längre

Paulina

Nu sitter jag här i skolan och ska skriva ut ansökningsblanketten till balettakademien i Stockholm. En repris från förra året förutom att jag befinner mig på en helt annan plats i Sverige. Nu känner jag mig mer förberedd också än förra året så det finns ingen anledning till att det inte kommer gå bra den här gången. Jag måste komma in där…

Jag har ju bott här i Härnösand sen augusti och börjar faktiskt tröttna på den här staden nu. Min klass är dock helt underbar och alla är så fantastiska! Är så tacksam över att jag fått tillbringa så mycket tid med dom. De inspirerar mig!

Jag vill bara inte bo här längre och i juni flyttar jag äntligen ut. Jag har ju trivts väldigt bra med att bo själv men min lilla 22 kvm lägenhet är nog ändå lite för liten för mig. Jag tror det skulle hjälpt om jag faktiskt hade haft ett sovrum. Att laga mat och sova och göra allt annat knas i samma rum känns inte optimalt. Jag blir typ lite galen av att va där för länge, så det är tur att jag kan fly ut i naturen.

Naturen här är ju helt fantastisk och att bo såhär nära havet är guld. Jag känner väl mest av allt bara att jag tycker att den här staden e lite trött. Stockholm är mycket mer levande och det är något jag behöver. Jag har ju lite svårt med att hålla mitt liv rullande på egen hand just nu, tror att jag har tappat min livslust lite grann (låter mer dramatiskt än det är)och därför är det så skönt när stadspulsen kan dra mig framåt lite grann. Stadspulsen som inte existerar i den här staden…

Leave a Reply

