De är drömmen

Paulina

Förra helgen var vi och såg a la carté av Norrdans. DET VAR EN SÅ SJUKT BRA OCH INSPIRERANDE UPPLEVELSE! Jag vill kunna röra mig så som dom…asså de är drömmen.

Ja, min dröm är att bli koreograf och dansare, att ha full tillgång till min kropp och kunna använda den som ett språk. Jag vill kunna nå ut till folk och säga vad jag tycker och tänker om livet utan att behöva använda ord. Lejon har inga ord och dom kommunicerar hur bra som helst ändå. Jag vill bli ett lejon.

Jag vill provocera och beröra människor och framför allt så vill jag att folk ska förstå hur stor del av en själv som man går miste om när man inte har sin kropp. Kroppen är så jävla viktigt, den är som ett hem man alltid bor i. Tänk att jag har ignorerat mitt hem i flera år bara för att jag känt mig så otillräcklig. NOG MED DET!

Jag har ju fan två armar, två ben och kan andas, skratta och gråta. Det är inget fel på mig så att inte uppskatta det är typ kriminellt.  Kanske låter flummigt men om man tänker efter så…It makes total sense.

Leave a Reply

