Tankar på Tåget

Paulina

Nu sitter jag här och snorar på tåget och de känns inte särskilt bra men vad gör man inte för konsten?  Åhh nu börjar en unge skrika också. En riktigt liten en som bara väller ur sig alla sina känslor. I did not sign up for this! Äsch, duktiga jag som lyckats bygga ett litet skrivbord här på pendeln med min gigantiska ryggsäck försöker andas och ignorera barnet! Applåder! men ungen håller aldrig tyst. Har sån lust å bara ställa mig och gnällskrika jag också, fatta vilken galen grej det skulle vara… bara för att jag är si sådär 20 år äldre…! Normer assåw…

Annars då?

Har börjat lyssna på klassisk musik nu också, och de är jävligt fett tycker jag. En cool sak är att J. S Bach har ett spotify account. Inte visste han back then att vi fortfarande skulle gotta oss i hans musik år 2015.

Har också blivit lite förkyld nu, därav snoret… å det är mindre fett. Riktigt störigt faktiskt, men inte  är det så tragiskt som jag får det att verka. Nu ska vi tänkta positivt istället. Jag går på min dröm skola där jag får dansa hur mycket jag vill, jag har fina vänner och jag älskar mitt liv. Vad mer kan man önska sig?

Mitt liv är så nice, till och med när det är dåligt så är det nice. Jag är riktigt jävla lycklig och med tanke på att det verkar vara ett sällsynt tillstånd i världen nu för tiden så gottar jag mig i det tillståndet ordentligt. Jag tycker lixom att vi måste lysa lite spotligt på de positiva i livet. Jag har i flera år mest fokuserat på allt som är dåligt med mig och världen. Men nu har ja typ insett att världen är för stor för mig, och människorna är för många för att kunna hjälpas allihopa. Jag har bara mig själv att ansvara över egentligen och då är det ju rätt så bra om jag står på min egna sida och supportar min egna livsfilosofi. Jag tror att meningen med mitt liv är att jag ska göra så gott jag kan med det jag har och det är också så jag vill bli ihågkommen sen när jag dött. Som en som gjorde så gott och så mycket hon kunde med vad hon hade.

Leave a Reply

