Aldrig nöjd

Paulina

InstagramCapture_a13c7155-2f7c-4a42-a0f7-6adfd9807ad7

Ja, det är mycket nu. Men samtidigt händer det för lite. Känner mig rastlös som fan och vill bara ha roligt hela tiden. Men å andra sidan känner jag mig så trött, orkar inte ta tag i mig själv eller mitt liv och vill bara gå i ide. Jag skulle kunna skylla på att det är november nu och att det är mörkt ute, men det är inte därför jag känner så här och det vet jag.

Jag känner så här för att jag är i en svacka nu, en svacka som är som en varg-grop. Jag trillar ner där med jämna mellan rum och ligger där ett tag tills jag får nog eller någonting hjälper mig upp. Varje gång jag trillar dit så blir det svårare att ta sig upp. Ibland tänker jag till och med att det kanske är onödigt att ens försöka. Jag kanske kan få bo där i varg- gropen resten av livet. Låt mig ligga där, låt mig vara. Låt mig inte vara.

Jag är så sällskapssjuk just nu, vill bara vara med alla människor så jag slipper fokusera på mig själv. Eftersom jag älskar att fly från mina problem så är det så skönt med distraktioner. Dessutom tror inte jag att det är hälsosamt för mig att hela tiden bearbeta mitt psyke. Ärligt talat så vill jag bara att någon annan ska ta tag i det och hjälpa mig reda ut allt som pågår i mitt huvud.

Kommer jag någonsin sluta känna mig otillräcklig? Kommer jag någonsin kunna hantera stress på ett sätt som inte påverkar mig negativt? Kommer jag kunna leva med lite mindre ångest?
JA DET VET JAG JU ATT JAG KAN. Jag gör ju det i perioder. Kan vara så jävla avslappnad och trygg i mig själv ibland. Jag känner ju att jag är bäst och klarar allt. Är världens positivaste människa och har energi som räcker och blir över. Även om jag vet att det kommer bli bra, det är bara en svacka som kommer gå över så är det så svårt att tro på det när jag ligger här i gropen. För här nere är det kallt, mörkt och ensamt. Jag vill inte ens vara 100 % lycklig hela tiden. Jag vill bara känna mig okej när jag inte är superglad och okej när jag är det. Men nu får jag ju ångest oavsett.  MVH, Aldrig nöjd.

Leave a Reply

