Ett steg bak coh två steg fram

Paulina, PROGRESS REPORT

Varje år går jag igenom samma sak, när min kropp ba säger NEEEJ DU MÅSTE CHILLA NU. och JA jag lyssnar på den. Nu har jag chillat galet, tagit reda på saker som kommer förbättra mitt välmående på olika sätt och tvingat mig själv att prioritera att varva ner lite.

Jag kan inte hjälpa det, att jag blir irriterad för att jag inte pallar mä det tempot jag vill leva i. Jag pallar det ett tag men sen så lixom går det inte. MEN jag ska prova en ny metod…lägga på en sak i taget. För nu har jag bara spretat åt olika håll och tagit del av lite allt möjligt. Jag tror att jag kan göra allt jag vill om jag gör en sak i taget och hittar en rutin i det och sen när det känns stabilt så läger jag till nått nytt. Sen kan man alltid förnya rutiner och så.

Rutiner är viktiga, Jag hatar dom men ajg behöver dom. Detta har jag lärt mig.
Har bara lite svårt för att göra det som jag behöver när jag styrs så mycket av vad jag vill.

Lyssnat på massa poddcasts nu som handlar omatt va deppig eller stressad och olika saker som jag verkligen kan relatera till. När jag börjar tvivla på att jag tycker om att hålla på med det som jag älskar mest av allt eller inte vill höra av mig till folk jag tycker om så vet jag att det är dags att ta ett steg tillbaka.

Ett steg tillbaka och sen två steg framåt.

Leave a Reply

