Storma tills jag dör?

Paulina, PROGRESS REPORT

Här sitter jag i skolan, på en lördag och har precis undervisat 2-3 åringar + föräldrar. Det var en upplevelse, ganska kul ändå och väldigt lärorikt. Jag är så stolt över att jag lyckades göra en planering och hålla mig till den men ändå gå ifrån den ibland. Har aldrig planerat eller varit så förberedd i hela mitt liv. Det va rätt coolt, känndes som jag hade mer frihet då på nått sätt. Att jag dessutom hade världens bästa pianist som gjorde klassen med mig var ju helt fantastiskt.

Men nu har det gått en timme och jag känner hur trött jag är, det tar så mycket energi att va sådär många i ett rum, vara en ”lärare/pedagog”, hålla koll på allt och helt enkelt prestera sådär sammtisigt som en vill hinna se alla och se till att alla har kul. Att jag dessutom kände hur min ångest ba växte inombords i början var ju minst sagt en distraktion. Att försöka separera sina tankar då och va i nuet med barnen är fett svårt. SOm tur är har jag övat i en livstid just på att ha en mask utåt som verkar lung medan det stormar på insidan.

På tal om att storma, Maggan har ju en låt som heter storma tills vi dör. Beskriver så tydligt en sinnesstämmning jag befunnit mig i otaligt många gånger. ”Ska jag storma tills jag dör? tills det är allt jag gör?” – Veronica M. Jag undrar många gånger om jag bara är ett stort stormigt hav som jag aldrig kommer kunna kontrollera. Mina känslor kommer som tsunami vågor och jag drunknar ofta. Dock överlever jag, det gör jag verkligen. MEn jag vill inte bara överleva, jag vill segla så att jag kan bestämma vart jag ska.

Flummigt kanske, men jag vill bara att allt ska kännas bra någon gång.

Rekommenderar dig att lyssna på den låten, den beskriver så jävla bra hur jag tänker.

Leave a Reply

