Astro

Paulina

Här sitter jag och har precis hämtat ett gäng böcker som jag beställt! 4 stycken varav två är astrologi böcker. SÅÅÅ JÄÄÄVLA KUL!

Har verkligen fastnat totalt och är helt besatt av att lära mig allt om astrologi nu. Inte bara för att det är så kul, men för att jag genuint tror att det hjälper min hjärna att förstå saker. Alltså jag har sprungit omkring i panik som en huvudlös höna hur länge som helst nu,  i jakt på någonting konkret som jag kan applicera på mitt liv som gör det lite lättare att leva i vissa mörka stunder. MEN nu när detta otroligt flummiga ämne kommit in i mitt liv så har jag aldrig förstått livet bättre. Jag tror att det kan ha att göra med att astrologin är uppbyggd på ett sätt så att jag blir konstant konfronterad med förslag på hur det skulle kunna se ut och sen frågar ju jag mig själv och kritiskt granskar mitt liv för att se om det stämmer. Det är ju så det går till när vi lär oss om oss själv, jag tror bara att jag hade fastnat i någonting som var ett mer statiskt tankesätt där jag konstaterade saker istället för att undersöka hur det faktiskt låg till.

Med det sagt så vill jag också poängtera att jag inte vet tillräckligt mycket om det än för att veta hur det faktiskt fungerar och därför kan jag ju inte påstå att det är sant och så. MEN det som är sant är att det definitivt har hjälpt mig massor, VERY NICE!

En annan sak som är kul var ju att det tydligen var någons slags super måne nyligen, WOW. En sån ska jag bli när jag blir stor, en supermåne.

Leave a Reply

